Saturday 5 January 2013

Tahun baru bersama hidup baru :)

Assalamualaikum




Walaupun dah rasa lambat kedabomm gitu aku update pasal tahu baru kan , tapi peduli apa aku . Nak update jugak nak update jugak *gaya pondan gitu*

Dah 5 hari masuk tahun baru . Rasa macam eh baru semalam aku dengar kedum kedum bunga api new year . Cepat la pulak masa berlalu . Dengan si arnab pun konfem nangis gigit kuku dia sebab kalah . Hahaa

Apa pun , dalam masa 5 hari tu banyak sangat yang aku belajar . Kenal erti hidup dan belajar kenal dunia yang penuh dengan cobaan ewahh ayat aku . Bajet dah matang gila sampai ayat pun skema . Puihh la .

Hari pertama tahun baru bersamaan 1 Jan tu , hari budak budak sekolah bersuka ria pergi sekolah walaupun memasing dah ala ala kunfu panda gitu . Haha . Tak lupa jugak hari tu merupakan hari budak budak tadika menangis sebab kena tinggal dengan mak bapak dekat tadika yang begitu jakun bagi mereka . Eh , pesal ayat aku skema nak mampos ni ? Bencikk aa cemni *hentak keyboard* *gedik*

Tapi bagi aku , tahun ni sangat lah bermakna . 1 januari yang lain dari sebelum ni . Kalau dolu macam biasa la bangun pepagi pergi sekolah . Ni pun bangun pagi jugak tapi sebab nak pergi kerja . Ulang lagi PERGI KERJA . Omaiigod ! Siyes aku rasa macam tak percaya tahap cipan cinuk apa semua yang aku dah kerja . Rasa bangga sangat weh sebab bila sebut ' aku kerja esok ' , rasa macam dah besar gila . Dah macam puan puan gitu . Haha puan eh ? Ni gatal nak kahwin wey !

Aku kerja sebagai cashier je . Dekat kantin sekolah . Walaupun kerja tu rasa macam sonang rilek goyang kaki telan kuaci je , tapi letih weh . Aku bukan lah pemalas sangat kan . Takde la aku duduk je dekat meja tu tunggu orang datang bayar . Ada jugak aku menolong sikit sikit . Eh banyak banyak sebenarnya .

Letih memang letih . Lagi lagi aku bukan biasa kerja kan . Tapi seronok . Kalau nak ikut letih , baik aku duduk rumah je . Tapi aku fikir pengalaman tu penting . Macam mana aku nak handle sesuatu perkara , nak komunikasi , nak jaga diri , semua lah .

Tapi letih tu berbaloi pada aku . Bukan sebab gaji . Gaji aku sikit je pun tapi Alhamdulillah . Aku terima je . Sebab yelah , pengalaman tu lagi berharga kan ? Sekarang baru aku kenal erti lelah nya hidup nak mencari duit dekat dunia ni .

2 JAN hari tu pulak , BIRTHDAY aku ! Haha . Dah cukup 18 tahun . Dah besar kan ? Tapi semua orang tak percaya . Aku ni kecik sangat kot . Ada ke orang tanya aku

" UPSR hari tu dapat berapa A ? "

Kalau kau ada rasa bengang tak nak hantuk je kepala dia sebab tanya macam tu ? Kwaja betul -.-
Takde yang istimewa tahun ni . Aku pun tak mintak la kek ke hape kan . Karang mintak kang nampak pulak sifat materialistik aku . Bagus bagus je ada makcik nak datang meminang , terus angkat kaki punggah habis barang barang hantaran . Cancel . Tak ke nangis aku ? Hahaha

Tahun ni hanya lah wishes daripada kawan kawan di whatsapp , facebook dan twitter je .
Tapi tahun ni Aliff tu bukan main lagi nak jadi orang pertama wish untuk aku . Excited gila dia tapi last last kau gigit kuku kaki jela . Sebab ada lagi orang yang pantas dari kau .

Kesempatan ni , aku nak ucap Thanks untuk TOP 10 wisher aku ,

Merii , Aliff , Hasya , Emmy , Aliya , Ainal , Fahmi , facebooker 1 , facebooker 2 , facebooker 3

Aku tak ingat pulak nama budak dalam facebook tu apa . Haha
Dan ini TOP 2 last wisher aku ,

Farizuan dan Hafizi 

Okay dua dua ex aku . Yang sorang aku gilakan dia , yang sorang dia gilakan aku . Haha . Macam macam hidup ni kan ?

Birthday aku hari tu memang tak dapat hadiah pun . Aku pun dah besar dan tak berharap langsung okay . Nampak tak matured aku ? Haha . Just Along yang belanja kek Secret Recipe .


Okay lah kan . Kek untuk diri aku sendiri pun ada jugak . Aku buat Indulgence Choc Cake . Tak sempat ambek gambar . Zap zapp macam pirahna je semua . Sekali imbas terus habis orang baham . Aku pun termasuk jugak . Haha

Azam aku untuk tahun ni . Hmm *berfikir*

  • Menjadi yang lebih baik dari yang sebelum ni *aku rasa tetiap tahun benda ni masuk list . Normal la kan ?*
  • Lupakan kisah yang lama. Buang yang keruh ambil yang jernih
  • Berusaha membeli Samsung Galaxy S3 , Macbook Pro , Blackberry dengan hasil usaha sendiri campur bodek abah aku sesikit lah . Hahaa
  • Taknak COUPLE
Mungkin itu je kot dulu . Kut kalau aku terasa berwibawa sikit , aku tambah lagi nanti . 
Itu je dulu . Banyak lagi tapi aku malas campur dengan buzy yang teramat sangat . Fuhhh ~

Bye

No comments:

Post a Comment

Your comment are really appreciated.